Turizmdeki ve yeme içme sektöründeki yüksek ücretler sebebiyle Türk halkı, termos, katlanır sandalye, buzluk gibi ekipmanları satın almaya yöneldi.
Gözden kaçırmayın
İzmir-Bakü kardeşliği daha da güçlenecekTurizmdeki ve yeme içme sektöründeki yüksek ücretler tüketiciyi, termos, katlanır sandalye, buzluk gibi ekipmanları satın almaya yöneltti. Geçen seneye göre satışların yüzde 40 arttığı termos, katlanır sandalye gibi ürünler hakkında bilgi veren Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER) Başkanı Mesut Öksüz, “Genel olarak tabir edebileceğimiz kamp malzemelerinde ithalatçı ülke konumundan ihracatçı ülke konumuna geldik ve bu sene satışlarda yüzde 40 artış, ciro bazında da yüzde 100 büyüme söz konusu” dedi.
Tatile çıkamayıp hafta sonunu denizde, doğada değerlendirmek isteyen tüketiciler termos, katlanır sandalye, masa, buzluk gibi ürün gruplarına yoğun ilgi göstermeye başladılar. Deniz kenarında, ormanlarda, yollarda, kamp malzemelerinin kullanımı giderek yaygınlaşıyor. Özellikle doğa ile iç içe vakit geçirmek isteyen tatilciler, piknikçiler ve kampçılar, bu ürünlere olan taleplerini artırdı. Sıcak havaların etkisiyle serinletici içeceklerini yanlarında taşımak isteyenler termoslara, rahat bir oturma düzeni oluşturmak isteyenler ise katlanabilir sandalye ve masalara yöneldi. “E-ticaret platformları ve açık hava malzemeleri satan mağazalar, bu ürünlerde büyük bir talep patlaması yaşadı. Yüzde 30-40 gibi ürününe göre bir artış söz konusu. Ciro bazında yüzde 100 büyüme var” diyen ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, “Biliyorsunuz bu sene hem turizmdeki hem de yeme içme sektöründeki fiyat artışları, insanları en masrafsız şekilde tatil yapmaya itti. Beach’e yüksek ücretler vermek yerine katlanır masa sandalye takımlarına, termoslara rağbet var. Özellikle hafta sonları doğa kaçamağı yapan şehir sakinleri, pratik ve taşınabilir bu ürünlerle konforlu bir deneyim yaşamayı tercih ediyor. Termos, kamp sandalye ve masaların, kullanım kolaylığı ve dayanıklılık gibi özellikleri sayesinde satışlarının artmaya devam etmesi bekleniyor. Ürünlere olan ilgi karşısında ülkemizde 8 yıl öncesine kadar ithalatçı konumdayken, şu anda ihracatçı ülke konumuna geldi. Ürünlerin satışlarında sağlamlık ve kullanılabilirlik ön plana çıkarken, piyasadaki satışların yarısından fazlasını yerli ürünler oluşturuyor. Ayrıca her ne kadar ihracatımızda azalma yaşansa da geçen seneye göre özellikle ülkemizde yeni üretilmeye başlayan termos ve kamp malzemeleri gibi daha önceden ithalatı yüksek olan ürünlerin ihracatlarında özellikle Avrupa’ya ve ABD’ye artış gözlenmektedir” açıklamalarında bulunurken, fiyatların geçen seneye göre yüzde 80 arttığına da dikkat çekti.
Yorumlar
Yorum Yap